26 mei 2016: Nijmegen - Gartrop Bruhl en 27 mei 2016 naar Uentrop

27 mei 2016 - Hamm, Duitsland

Vanmorgen om 8 uur vertrokken richting Emmerich om uiteindelijk uit te komen bij Millingen.
Hier zijn we met het pontje de Waal over gegaan en bereikten we het punt waar de beschreven reis naar Praag begint.
Deze reis is beschreven door: Wouter Bazen en Wim Kooij en wel van oost naar west.
Vandaag hebben we voor een groot deel de Rijn gevolgd en zijn we ook door Wesel gekomen.
De hele stad stond vol met sculpturen een prachtig gezicht.

Afgelegde afstand: 121 km.
Gefietste uren: 9 uur
Totaal afgelegde afstand: 243 km.

De rit naar Uentrop voerde voor belangrijkdeel langs de Lippe en het Datteln-Hamm kanaal.
voor de rest door bosachtig gebied waarbij ook de eerste heuveltjes werden beklommen.
Greetje dacht dat de plaats Werne in Engeland ligt en nam bij het linksaf gaan de binnenbocht.
Het gevolg was een frontale aanrijding met een andere fietser. Gelukkig liep alles goed af en was
allen de rechterknie van Greetje beschadigd.

Afgelegde afstand: 112 km.
Gefietste uren: 10 uur
Totaal afgelegde afstand: 355 km.

1. Rob en Aafke:
    28 mei 2016
    Gaat goed, hou rechts aan :) hoop dat je de wind mee heb,
  2. Herman brand:
    28 mei 2016
    Het gaat al lekker geniet van de natuur veel succes verder
    Groetjes Herman
  3. Ans en Roelof:
    28 mei 2016
    Goed te lezen datjullie er van genieten. Op de fiets zie je de natuur nu eenmaal uit een andere hoek. En dan is het in de familie bekend, dat Greetje wel eens een alternatieve route kiest. Als kind nam ze op de step al eens de benen. Gelukkig niets ernstigs
    . Ook deze keer dus. Ga lekker door en we volgen de verhalen. Groeten uit nijmegen.
  4. Marjan:
    Kiek ie wa oet wichke
  5. Cor en Ineke:
    28 mei 2016
    Greetje je hoeft je er niet voor te schamen want zelfs de prof wielrenner van Rijswijk is gisteren in de de ronde van Italië uit de bocht gevlogen.

Maar kijk in het vervolg toch maar uit, want we zien je graag heelhuids weer terug.

Verder wensen we jullie een fijn fiets weekend.

Groet Cor en Ineke
  6. Harrie V.:
    29 mei 2016
    Dit hadden we niet afgesproken:" brokken maken" Gelukkig horen we dat het goed is afgelopen. Nu beter uitkijken en niet te veel om je heen, er zijn waarschijnlijk meer fietsers .Veel plezier verder. met goed weer en veel rugwind.