27 juni 2016: Beilngries - Dollnstein; 28 juni: Rustdag; 29 juni naar Gunzenhausen

29 juni 2016 - Gunzenhausen, Duitsland

We hebben vandaag een redelijk korte etappe vanweg de ligging van de campings in de route.
We g0hebben onze tocht door het Altmuhltal vervolgt via Echstatt waar we het raadhuis dat uit
1844 stamt gezien hebben. We eindigden in Dollnstein op de camping waar we een rustdag
(was en fiets nakijk dag houden) het dorp heeft een kerkje uit de 12e eeuw.

Afgelegde afstand: 64km.
Aantal gefietste uren: 4
Totaal afgelegde afstand: 2539 km.

Dinsdag een rustdag, uitgeslapen, rustig ontbeten, in de zon (voor zover aanwezig) gezeten en wat aan geklungelt.
Morgen gaat het verder.

Woensdag het laatste deel langs de Altmuhl gefietst die uiteindelijk eindigt in de Altmuhlsee. Het was vandaag weer heuvelig
dus klimmen en dalen. Onderweg passeerden we in Eslingen de zogenaamde 12 apostelen zijnde rifrotsen die stammen uit tijd van
de vroegere Jurazee. Verder hebben we gekeken in Gronhart bij het oude spoorhuis waarbij de waterpomp de Europese scheiding loopt
tussen de Main (Rijn) en de Donau en dit oo een hoogte van 425 meter.
Als je dus water pompt (wat ik natuurlijk heb gedaan) komt het water aan de ene kant in de Noordzee terecht en aan de andere kant
in de Zwarte Zee.

Afgelegde afstand: 69 km.
Aantal gefietste uren: 6
Totaal afgelegde afstand: 2608 km.

1. Ans en Roelof:
    29 juni 2016
    Klinkt allemaal heel goed en mooi.
    Lekker zo'n rustdag even niets doen dat is af en toe wel nodig.
    Mooie reis verder en we kijken uit naar jullie volgende verhaal.
  2. Annet Krabbenbos:
    29 juni 2016
    Fijn dat jullie het ook rustig aan kunnen doen, dan geniet je des te meer, lijkt me. Jullie moeten namelijk nog wel een stukje fietsen voordat je weer thuis bent, en dat kun je beter relaxed doen. Veel plezier bij de volgende etappes!
  3. Frank:
    30 juni 2016
    Hoi M & G, wat goed dat jullie een rustdag ingelast hebben. Even oversteken en dan kunnen jullie zo aan een andere tour meedoen (begint op 2 juli :) ). Leuk om bijzonderswaardigdheden van jullie tocht te horen. Je hebt het vermogen toch wel opgenomen Marinus van je pompactie? Welke richting heb je opgepompt. Jullie zijn alweer een heel eind op weg. Geniet ervan. Hoe bevalt jullie "bungalowtent?