30 juni 2016: Gunzenhausen - Creglingen; 1 juli 2016: naar Eichenbuhl; 2juli Offenbach

2 juli 2016 - Offenbach am Main, Duitsland

Vandaag voor het eerst terwijl het regende de tent in moeten pakken en weg gefietst. Na een uurtje werd het droog en klaarde het op.
Tijdens de rit toch nog deel langs een smalle rivier de Altmuhl gefiets richting Rothenburg daarna langs de Tauber verder gefietst richting de camping.
Tijdens de lunchpauze op een bankje aangesproken door een Duits echtpaar uir Wurzburg met de vraag waar we heen gingen e.e.a. verteld over onze reis.
Voor het eerst tijdens onze tocht door Bayern hopaanbouw gezien.

Afgelegde afstand: 93 km.
Aantal gefietste uren: 6
Totaal afgelegde afstand: 2701 km.

Vandaag langs de Tauber verder gefietst en zoals we het nu kunnen bekijken de laatste grote en steile klim gehad.
Maar de route was weer mooi, door graanvelden, wijnvelden en bossen.

Afgelegde afstand: 89 km.
Aantal gefietste uren: 6
Totaal afgelegde afstand: 2790 km.

Vandaag (zaterdag) vroeg wakker en om 7uur al vertrokken en inkopen gedaan voor het weekend. Het eerste gedeelte was
nog bergafwaarts en daarna, fietsend langs de Main was het vlak. Er waren in diverse plaatsen langs de Main evenementen georganiseerd
waardoor wij nogal stukken hebben gelopen. Jammer was dat het regende. Maar een half uur voordat we de camping bereikten werd het droog
precies wat we nodig hadden om de tent op te zetten.

Afgelegde afstand: 105 km.
Aantal gefietste uren: 6,5
Totaal afgelegde afstand: 2895 km.

1. Rob en Aafke:
    2 juli 2016
    Mooi, dat alles goed verloopt. Goede reis voor de komende rit. Groetjes van ons
  2. Ans en Roelof:
    3 juli 2016
    Mooi verhaal weer. En vooral nu de reis wat gladjes verloopt zo te zien. Het schiet al aardig op richting Nijmegen! We wensen jullie veel plezier nog en blijf alert. Het venijn zit wel eens in de staart. Dus houd alles heel. Groeten uit Nijmegen.
  3. Herman brand:
    3 juli 2016
    Mooi verslag van de reis jullie schieten al mooi op
    Groetjes van mij
  4. Cor en Ineke:
    3 juli 2016
    Wie veel reist heeft veel te vertellen, geniet van de laatste week? fietsen.

Nog een paar bultjes over en jullie zijn weer thuis en daar kijken we naar uit.
  5. Frank:
    4 juli 2016
    Dus de bergen achter jullie gelaten en mooie fietstochten gehad. En alweer in bekend terrein met nog een kleine 400 km te gaan? Knappe prestatie hoor en ook wel bijzonder om te horen dat jullie tot nu toe slechts 1 keer de tent nat ingepakt hebben en dan met al die regen (althans hier dan). Sterkte voor de komende week!
  6. Annie:
    4 juli 2016
    Doe maar lekker rustig aan. Breng wel het mooie weer mee. Dan kunnen jullie hier verder genieten .Een rilexte twee weken nog en zonder pech. Gr Harrie en Annie
  7. Antoinet:
    Hallo Greetje en Marinus,
    De tocht schiet al op. Wat gaat het toch allemaal snel. Zo te lezen genieten jullie volop. Fijne voortzetting en veel fietsplezier. Groet uit Hengelo