6 juli 2016: Remagen - Rheinkassel; 7 juli naar Langst; 8juli naar Xanten.

8 juli 2016 - Xanten, Duitsland

Vandaag verder langs de Rijn gefietst via Bonn en Koln buiten de mooie natuur om zie je dan ook weer de industrie zoals raffinaderijen,
chemische plants en het enorme complex van Ford.

Afgelegde afstand: 78 km.
Aantal gefietste uren: 5
Totaal afgelegde afstand : 3171 km.

Vandaag verder gefietst langs de Rijn via Dusseldorf weer een korte tocht i.v.m. ligging van de campings op de route.
Op een camping belandt met veel fietsers dus weer interessante verhalen gehoord. Gesproken met de studente die een half jaar
in Wageningen een opdracht heeft gedaan daar een 2e handse stadsfiets heeft gekocht en er nu mee naar Ingolstadt wil fie tsen.
En de man met de ligfiets die even naar Zuid-Duitsland fietst voor een festival maar ook al de route 66 in Amerika heeft gefietst.
Verder kijken we nu uit op een weiland waar het hooi wordt binnengehaald en wel 10 ooievaars hun voedsel zoeken.

Afgelegde afstand : 54 km.
Aantal gefietste uren: 3
Totaal afgelegde afstand : 3225 km.

Vandaag (vrijdag) in Duitsland het laatste stukje langs de Rijn gefietst via de steden Krefeld en Duisburg. Morgrn gaat het richting
Nijmegen waar we het weekend bij Ans en Roelof zijn. Maandag gaat we dan voor de laatste etappe richting Hengelo waar we dan in de namiddag
hopen te arriveren.

Afgelegde afsand: 77 km.
Aantal gefietste uren: 5,5
Totaal afgelegde afstand: 3302 km.

1. Rob en Aafke:
    8 juli 2016
    Top, geweldig.Wat mooi dat er nu zoveel ooievaars zijn. Doet goed om te weten. Kijk uit naar maandag. Waarschijnlijk zien we jullie dan dinsdag. We nemen dan wel contact op met jullie maar eerst .. geniet nog van de fiets tocht en dan het weekend. Tot later :)
  2. Ans en Roelof:
    Tot morgen

Groeten uit Nijmegen
  3. Annet Krabbenbos:
    8 juli 2016
    Zal een prachtig gezicht zijn, al die ooievaars. Veel plezier en mooi/droog weer gewenst voor de laatste kilometers. Nu 21.40 komt het hier even met bakken uit de lucht vallen, het is echt een bui, dus het wordt zo weer droog voor zolang het duurt.
  4. Herman brand:
    8 juli 2016
    Goed gedaan jullie hebben de fietsreis er bijna opzitten geniet van de natuur
  5. Antoinet:
    8 juli 2016
    Hallo Greetje en Marinus, Geniet van de laatste etappe. Tot kijk in Hengelo.
    Liefs, Antoinet
  6. Nanny en Jan:
    9 juli 2016
    Vandaag weer in Nijmegen aankomen! Wat een prestatie opnieuw. We hadden jullie graag opnieuw ingehaald daar, maar vandaag heb ik mijn hulp aangeboden tijdens de Verwendag om geld te verzamelen voor stichting Stef. Veel plezier nog op de laatste kilometers. Om dit een echte uitdaging te laten zijn, zouden jullie eigenlijk nog wel 3 lekke banden oid moeten krijgen, haha, grapje.
  7. Johnny:
    9 juli 2016
    Hoi Greet en Marinus, de afgelopen weken weer genoeg beleefd op jullie fietstocht. Geniet nog lekker en veel succes met de laatste kilometers. Groet Johnny
  8. Cor en Ineke:
    9 juli 2016
    Knap gedaan, geniet dit weekend bij Roelof en Ans van al de luxe.

En dan op maandag de laatste etappe naar Hengelo, hopelijk met mooi weer en zonder pech.
  9. Geralda:
    10 juli 2016
    Welkom in Nederkand. Het KNMI hebben mooi weer voor jullie besteld. Je zou anders zo weer omkeren, toch?
    Mooie laatste rit morgen en voor daarna succes met afkicken.
    Hoewel? Eigen bedje is ook wel heel erg fijn.
    Groetjes Geralda
  10. Annie:
    10 juli 2016
    Gefeliciteerd met het mooie resultaat wat Julie weer gedaan hebben Knap hoor en jullie doorzettingsvermogen geweldig Mooie dag nog En morgen goeie reis naar huis. Gr ons
  11. Antoinet:
    10 juli 2016
    Welkom thuis voor morgen! Goede laatste fietsdag van deze etappe gewenst. Straks genieten van alle mooie ervaringen en ontmoetingen. Tot kijk!
  12. Frank:
    11 juli 2016
    Welkom thuis :)
  13. Thea en Jan de Lange:
    11 juli 2016
    Vandaag komen jullie dus weer thuis. Welkom.We hebben met groot genoegen jullie
    reisverhalen gelezen. Een mooie reis met veel avonturen. En dat allemaal op de fiets.
    Gefeliciteerd!