23 juni 2016: Au naar Inzell; 24 juni verder naar Deggendorf

24 juni 2016 - Deggendorf, Duitsland

Vanmorgen op tijd vertrokken voor weer een fietsdag langs de Donau tussen de heuvels door en met prachtig weer.
De tocht duurde langer dan gepland vanwege een brug die afgesloten waardoor we 20 km. hebben omgereden.
We kwamen door het plaatsje Mauthausen dat nog steeds herinneringen oproept vanwege het concentratiekamp uit
de 2e wereldoorlog.
In de buurt van Kobling zijn we met een pontje de Donau over gegaan omdat het fietspad ophield.
Uiteindelijk bereikten we de camping in Inzell, niet te verwarren met het Inzell van de schaatssport.

Afgelegde afstand: 101 km.
Aantal gefietste uren: 7
Totaal afgelegde afstand: 2185 km.

Het was vandaag een erg hete dag met temperaturen tot 34°C maar we hadden lichte tegenwind wat af en toe voor
verkoeling zorgde fietsend langs de de Donau. Inmiddels zijn weer in Duitsland aangeland en Passau gepasseerd, 25 jaar geleden
was ik hier voor het laatst wat vliegt de tijd, nog maar 1 grens over en we zijn weer thuis.
Op de camping aangekomen spraken we eerst met een Duitser die 3 dagen gefietst had en nu verder de trein nam. En wat wij deden
maar waanzin vond. Later kwam er een Argentijns stel die na een jaar gewerkt te hebben in Kopenhagen en een half jaar in Frankrijk
nu aan het fietsen zijn. Vanuit Frankrijk eerst naar Wenen dan naar Boedapest verder naar de Zwarte zee en als er tijd is ook nog naar
Turkije ze hebben de tijd tot eind november.

Afgelegde afstand: 105 km.
Aantal gefietste uren: 7
Totaal afgelegde afstand: 2290 km.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Antoinet:
    24 juni 2016
    Fijn dat de tocht goed verloopt. Het gaat al mooi richting Passau. Geniet verder en tot de volgende update.
  2. Ans en Roelof:
    24 juni 2016
    Het gaat steeds meer op de vertrouwde verhalen lijken. Mooie tochten en anderen die je dan ontmoet. Onderweg en op de camping. Net als vorig jaar naar Rome. Maar dan toch weer een pechje een brug, die er niet is.Hoe krijg je het zo spannend. En wat doe je als het fietspad plotseling blijkt op te houden? Neem je een pont. Je bedenkt het niet. Het is gewoon zo. Voor ons een reden om naar het volgende verhaal uit te kijken. Veel plezier de komende dagen. Groeten.
  3. Rob en Aafke:
    25 juni 2016
    Spannend en mooi. Gaan jullie je verhalen bundelen en een boek uitbrengen ? Fijn dat alles goed gaat . Rustig aan jullie zijn er bijna. Of vinden jullie dat jammer en de ronde nog even uitbreiden . Zijn er al plannen voor een volgende reis. Groetjes met een glimlach van ons . Goede reis.
  4. Cor en Ineke:
    25 juni 2016
    Dat de route nu wat vlakker is te zien aan de dagelijks afgelegde afstanden. Hopelijk wordt het weer niet te warm om te fietsen en komt er geen regen- en onweersbuien.

Als jullie via Regensburg fietsen ga dan ook het Walhalla – Donaustauf (bei Regensburg) bekijken.
  5. Nanny en Jan:
    26 juni 2016
    Hoi, ik krijg steeds meer bewondering voor jullie prestatie. Vandaag heb ik, Nanny, 25 km gemountainbiked en vergeleken bij wat jullie doen is dat een kippeneindje. Maar het was zo zwaar en een echt blubberbad, dat ik de rest van de dag op apengapen lag. En jullie hebben er al bijna 2500km opzitten met volle bepakking. Echt zo tof! En nu gaan jullie volgens mij een stuk van de Romantische strasse rijden. Heel leuk met al die schattige plaatsjes. Geniet ervan! groetjes van ons, Jan en Nanny
  6. Geralda:
    27 juni 2016
    Turkije: nieuwe uitdaging voor volgend jaar.