7 juni 2016: Cheb - Klaster Tepla; 8 juni door naar Ejpovice.

8 juni 2016 - Ejpovice, Tsjechië

Vanmorgen tegen 8 uur vertrokken onder een strak blauwe lucht maar met tegenwind voor de rit naar Klaster Tepla.
De tocht voerde door een rustig gebied met kleine dorpjes met diverse verlaten boerderijen.
Met stijgingspercentages tussen de 3 en 15% moest er in totaal 1200 meter geklommen worden waarbij het hoogste
punt 800 meter was.
Na pakweg 1,5 uur fietsen werden we verrast door een lekke achterband bij Greetje dit ondanks anti lekbanden.
Bepakking eraf , wiel eruit en nieuwe binnenband erop. Na 20 minuten reden we weer.
We kwamen door het wereldberoemde kuuroord Marianske Lazne met een groot aantal bronnen die er ontspringen.
Vroeger bezocht door grootheden als Goethe, Wagner en Chopin.
Bij binnenkomst in de stad zagen we meteen de prachtige Russische orthodoxe kerk.
Na enig zoekwerk vervolgden wij onze tocht richting Klaster Tepla langs een casino vele grote hotels en een
dito aantal golfvelden.
Op de camping aangekomen bleek dat je er geen tent mocht opzetten, maar wel een bungalow huren.
Het geen voor onze begrippen geen bungalow was maar een hutje met 3 bedden een kast en 2 stoelen
en het zag er schoon uit.
Verder kon je het sanitair van de camping gebruiken en er was een keukentje om in te koken.
Het restaurant was was nog niet voor eters geopend. Dus de keuze gemaakt voor de overnachting in hutje.
En dit voor de enorme prijs van omgerekend € 5,- per persoon.

Afgelegde afstand: 61 km.
Aantal gefietste uren: 6,5
Totaal afgelegde afstand: 1154 km.

Vanmorgen vroeg vertrokken er was geen tent om in te pakken.
De tocht ging verder door het heuvelachtige gebied met circa 1100 meter klimwerk richting Pilzen.
Echter door een navigatie fout zijn we zo'n 10 kilometer omgereden (het kan gebeuren).
In Pilsen een aantal mooie gebouwen op de foto gezet en natuurlijk ook de ingang van
de bierbrouwerij van Tsjechie de Pilsener Urquelle.

Tegen 4 uur de camping bereikt en de tent net kunnen opzetten voor het zoveelste onweer losbarstte.

Afgelegde afstand: 85 km.
Aantal gefietste uren: 8.5
Totaal afgelegde afstand: 1239 km.

1. Ans en Roelof:
    8 juni 2016
    Weer flink geklommen dus. Alles is goedkoop in Tsjechië dat blijkt wel uit de overnachting van €5 .
    Ach en een lekke band en een navigatie foutje mag de pret niet drukken !!! Veel plezier.
  2. Herman brand:
    8 juni 2016
    Jullie hebben de tocht weer goed afgesloten maar wat een mooie omgeving ondanks de lekke band veel succes verder
  3. Frank:
    9 juni 2016
    Nu pas jullie "bungalo tent" gezien. Mooie "zitruimte"!
    Mooie omschrijving van de tocht en lijkt me de moeite waard.
    Geniet van de natuur en natuurlijk een knappe prestatie, sommige zouden een bolletjes trui gewonnen hebben :)
  4. Frank:
    9 juni 2016
    Ik zie in de kaart dat jullie vandaag Praag bereiken en daar enige dagen vertoeven. Ik wens jullie een goede trip naar Praag en een mooi lang weekend in Praag, wat een mooie stad schijnt te zijn. Staat op mijn verlanglijstje om eens te zien. Dus Marinus maak een paar mooie foto's.
  5. Jan:
    Veel plezier in Praag.
    Ik zou m'n fiets daar niet op de brug parkeren, want je zult zien, dat veel mensen dat voor jullie gedaan hebben en terugkwamen alleen hun slot nog zagen hangen.

Groeten
  6. Astrid:
    9 juni 2016
    Dus volgend jaar van hutje naar hutje ipv een tent? Haha!
    Succes en veel plezier in Praag!
  7. Antoinet:
    Dat schiet al mooi op. Veel plezier in Praag. Groet uit Hengelo