3 juni 2016 Meiningen - Lichtenfels; 4 juni verder naar Bischofsgrun

4 juni 2016 - Bischofsgrün, Duitsland

Vanmorgen opgestaan met dichte mist maar daarover zo meer.
Eerst over gisterenavond toen kwamen we in gesprek met onze buren.
Die fietsen al 10 jaar heel Europa door hij een Zuid Afrikaan en zij een Duitse.
Ze wonen zomers in Salzburg en in de winter in Georgetown. Deze man van
72 jaar staan s'morgen om 4 uur op om thee te zetten en ontbijt te maken en
en zijn vrouw staat om 5 uur op waarna ze samen ontbijten, de spullen pakken
en vertrekken. En inderdaad wij stonden om 6.30 uur op en zij stonden al gepakt en gezakt
om te vertrekken naar de camping waar wij de vorige dag vandaan waren gekomen.

Nu verder met onze dag, na de tent droog te hebben ingepakt zijn we vertrokken en 15 minuten
later begon het te regenen en dat wel 8 uur lang. Dus van de omgeving hebben we niet optimaal kunnen genieten.
Niet alleen wij baalden van al die regen maar ook mijn fietsnavigatie die er toen we bijna bij de camping waren
ook spontaan mee ophield.
Wat ik ook probeerde, ik kreeg hem niet meer aan de gang.Zien wat hij morgen doet na een nacht drogen

Afgelegde afstand: 106 km.
Aantal gefietste uren: 8
Totaal afgelegde afstand: 933 km.

Vandaag langs de Main en de Witte Main gefietst onder een regematig terugkerend zonnetje.
De navigatie werkte nog steeds niet dus nog maar een droogdag onder inwerking van de zon gunnen.
Dus moesten we uitsluitend van de kaarten in het routeboekje uitgaan. Toch wel lastig als je door
grote steden moet of als er omleidingen zijn die niet goed staan aan gegeven.
Maar met behulp van vriendelijk mensen kom je uiteindelijk wel weer op de goede weg.
We passeerden de grens van de eerste 1000 fietskilometers op deze reis.
Aan het begin van de middag bereikten we het Fichtelgebergte en zijn we inmiddels tot een
hoogte van 700 meter geklommen.
Morgen nog een paar honderd meter klimmen en daarna richting de Tsjechische grens.

Terwijl ik dit schrijf de navigatie nog even getest. En!!!!!! Hij werkt weer.

Afgelegde afstand: 84km.
Aantal gefietste uren: 8
Totaal afgelegde afstand: 1017 km.

1. Rob en Aafke:
    4 juni 2016
    Gelukkig, volgens mij gaat het goed met jullie, blijf op de rit, hitte is ook niet alles. Groetjes van ons
  2. Annie:
    4 juni 2016
    Misschien kom je van de regen in de drup en natuurlijk de zonHoop dat de reis verder zonder pech gaat. Wij duimen voor jullie ✊✊
  3. Nanny en Jan:
    4 juni 2016
    Jee, wat goed alweer 1000km gefietst! Ik heb al even gekeken waar jullie nu zitten. De grens is idd al bijna in zicht. Gelukkig dat de navigatie het wel weer doet, want straks in Tsjechië kun je de plaatsnamen niet herhalen, ook al lees je ze wel 10x. Wij zijn ondertussen druk met de tuin leeghalen. De planten zijn verplaatst, in bakken gezet of liggen klaar voor de stort. Morgen hopen we de laatste keien er uit te halen en volgende week gaan alle grijze klinkers er uit. Op naar de volgende 1000km! Groeten van ons, Jan en Nanny
  4. Ans en Roelof:
    5 juni 2016
    Als we deze verhalen lezen, lijkt het wel of het vorig jaar naar Rome een saaie reis is geweest. Toch hopen we dat er niet meer vervelende zaken zich voordoen. En Jan en Nanny hebben gelijk met de Tsechische woorden en namen. Niet om te ont houden. Ja, eentje weet ik nog wel: "vlak" , dat betekent trein. Ook handig te weten als je anders verder wil, dan met de fiets. Hoe dan ook inkoop voor jullie nog vele mooie kilometers met mooie herinneringen. We wachten op jullie volgende verhaal. Groeten vanuit Vlieland. ( mooi zonnig weer en een fijne temperatuur)
  5. Antoinet:
    5 juni 2016
    Ha Greetje en Marinus, WoW de eerste 10000 zitten er al bijna op. Veel succes, hopelijk zijn de weergoden jullie goed gezind en komen er geen gekke fratsen meer. Groet uit een zonnig Hengelo.
  6. Annet Krabbenbos:
    6 juni 2016
    Wat ontzettend vervelend al die regen. Hoop Voor jullie dat dit eenmalig was!!
  7. Astrid:
    6 juni 2016
    Wat vervelend die regen! Hopelijk kunnen jullie genieten van de zon.
    Heel veel succes nog!
  8. Thea en Jan de Lange:
    8 juni 2016
    Beste Greetje en Marinus, Wat een fantastische reis maken jullie! Natuurlijk zijn er dan strubbelingen. Maar jullie hebben alles uitstekend voorbereid en gepland.Inmiddels zal het weer ook wel zomers worden, zoals hier. Vooral veel plezier in het avontuur. Succes.
    Thea en Jan de Lange.